sjuk IGEN?

Då har man drabbats av någon slags magsjuka/matförgiftning igen. I går på väg till La Teja var jag tvungen att gå av bussen för att jag mådde så illa och ta en taxi hem. llamåendet och magontet blev  bara värre och jag har ju mått bättre andra kvällar än i går. Nu verkar jag må bra i alla fall! Oscar är i skolan och jag hoppas att det bara var matförgiftning eller nåt så att jag inte smittat honom. Typiskt att jag skulle missat skolan idag (för övrigt den enda dan sen vi kom hit!) för vår lärare skulle ta med oss på museiseightseeing, hade varit så kul!

Nu ligger jag här i stället och vågar inte äta men är dödshungrig.

Veckan har varit ganska stressig, i måndags var vi uppe till midnatt då jag bakade närmare hundra kanelbullar och oscar gjorde jättesatser av hummus, babaganoush, ajvar och jordnötssmör. Allt avnjöts dagen efter med pitabröd, Trilces goda purjolökspaj och en choklad/dulce de leche-tårta hemma hos Glinka med flera.

I tisdags var det ju då Oscars födelsedag! Han blev firad fyra gånger, alla på Academia stämde ut i sång så fort vi kom dit, sen hade de köpt coca cola och alfajores som vi delade på (medan vi sjöng igen) sen åkte vi till La Teja och bjöd på lite kanelbullar, och barnen sjöng för fulla halsar, sen åkte vi ju då hem till Glinka, där vi blev tvingade att sjunga på svenska, det var pinsamt och måste låtit förjävligt. "Ja må han leva" går ju inte i världens mest smickrande tonart. Det var förresten en tjej, Mari från Brasilien, som tyckte vi var fåniga som inte ville sjunga på svenska för dem så hon brast ut i en "svensk" version av Happy Birthday. Jättekul! Förstår nu också hur svenska låter på ett ungefär för folk som inte pratar det, eftersom hon sjöng: "Unsk fuflunkbabb baaaaa baaa OSCAAAAAAAR mishkibabbsa kakk makk! OOSCAAAR!!" osv... Hahaha!

Om jag lyckas bli ordentligt frisk, och Oscar inte blir dålig, så ska vi på teater i kväll! Hoppas det, för vi har redan köpt biljetterna...

Chau!

Förresten är det ett helt år sen i dag sen jag tog studenten!! Helt otroligt! nu har jag bara 10½ år kvar till 30... hjääääääälp!!

Kommentarer
Postat av: Moster

Hoppas du har kvicknat till från matförgiftningen så du kan börja planera för hemfärden. Tiden har ju gått fort för er därborta.

Kramar till er

Moster

2009-06-06 @ 08:01:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0