Snart bara en vecka kvar!

På måndag är det bara en vecka kvar för oss här! Det känns både kul att komma hem men samtidigt lite tråkigt. Jag längtar efter svensk sommar, mina vänner och framförallt efter att få tala svenska! Det har varit jobbigt att inte kunna uttrycka sig ordentligt som man vill under ett halvår, och min engelska är nog ännu sämre nu än vad den var när vi kom hit...

Det var sista dagen i skolan i går, så nu har vi lov! Vi avslutade med en nästan två timmars skrivning som ska dela in oss i vilken nivå vi ligger på enligt europeiskt system, spännande... Vi har i alla fall kämpat oss igenom exakt 200 timmar spanska! Det tycker jag inte är så illa! Nu börjar visserligen vi båda bli väldigt trötta på det, så en vecka till i skolan hade bara varit jobbigt.

Nästa vecka ska vi försöka spendera tid med Oscars släktingar och handla hem lite grejer vi behöver ha med oss hem och så måste vi provpacka. Och så ska vi till La Teja så klart!

Jag är jättenervös inför flygningen, med tanke på vad som hände med Air France-planet... Katilla flög ju med samma bolag när hon hälsade på här för ett par månader sen! Men hon mellanlandade i Sao Paulo i stället för Rio (eller?) som planet som kraschade avgick i från... så läskigt!! Men det ska nog gå bra... För det första flyger vi inte med Air France och för det andra är väl sannolikheten inte så stor att det skulle krascha två plan på två veckor mitt i Atlanten så där. Vi hoppas det i alla fall för vår skull va!

Nu ska vi koka lite pasta och titta klart på en film vi påbörjade i onsdags. De här senaste två veckorna har varit jättehektiska så vi somnade en kvart in på filmen då. Jag tror inte att vi hittar på så mycket mer i dag eftersom vi var ute i går med några från Academia, och i morgon ska vi upp tidigt för att åka till marknaden i Parque Rodo.

Chau! vi ses snart!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0