speedinlägg

Jag ska tillmötesgå en anonym gnällare som klagat bristen av inlägg (jag misstänker dig mamma) men, internet har inte velat fungera under hela helgen.

I går åkte Iskra hem, och nu har vi inget mer roligt besök att se fram emot. Vi ska göra bussresan till Santiago, men sen är det slut på roligheterna och Sverige kan vänta oss någon gång i juni. Så ser planerna ut nu i alla fall.

Vi har mest ägnat tiden åt att titta på film, och för de andras del åka ut och göra saker medan ag blivit lämnad hemma med ritblock och penna. Jag är snart klar med proverna... snart.
   Men jag fick följa med på en utflykt i alla fall, ut till Colonia, en söt liten stad som man passerar när man tar färjan till Buenos Aires. Gamla stan var jättefin, vi promenerade och fotade och fikade för en hutlös summa. Vi klättrade också upp i en fyr med obehagligt lågt i tak i trapphuset, och det sägs att en nunna någon gång för länge sen förbannade staden för att hon inte ville vara nunna. Fint var det i alla fall och turismen verkade blomstra så jag undrar vad det blev av den förbannelsen.

Det här blir ett miniinlägg för vi kom precis hem från Mvd-shopping och mitt huvud håller på att sprängas. Vi har handlat en fin halsduk till Rudolfo som fyller år i dag och om någon timme ska vi dit ner och äta tårta! Av någon anledning lyxade vi och åt cheescake på shoppingen till middag men den smakade smör och jag är mest sugen på en fräsch sallad om något. Men om jag känner mig rätt går det över om ett par minuter :)

Kan berätta om vår fantastiska tvättmaskin också. Den har gått sönder på något oförklarligt sätt och fyller inte på med vatten. Vattenslangen går det vara att vicka lite på så lossnar den från väggen, och ut sprutar vatten! Vi har gjort en provisorisk lösning som enligt Rudolfo var "very uruguayo!" och det har tagit två dagar att tvätta en tvätt.

Men ugnen funkar nu i alla fall! (vet inte varför jag skrev spis i ett tidigare inlägg) Det kom en ugnsnubbe och konstaterade att en sladd inte var ikopplad...

Hasta pronto

Kommentarer
Postat av: Moster

Verkligen roligt att följa er på utflykter och promenader i er omgivning och andra platser. Här är det svinkallt idag 5 grader varmt.HUU. Bra att du varit produktiv så svärmor fick väl materialet med sig hem.

Kramar

2009-04-21 @ 14:05:52
Postat av: Sonja

hej!



det är jag som är den anonyma klagarn, skrev in mitt namn, vet inte varför det inte kom med. det går ju inte ens att publicera en kommentar om man inte skriver in sitt namn.. jaja.



kul att en sladd inte var ikopplad i ugnen, hahaha.. du är det bara att koppla in en vattenslang till tvättmaskinen också så är det löst! ...den där tvätten som tog två dagar kan inte lukta gott enligt mina uru-tvättmaskinserfarenheter. fy..



kram och hej

(från SONJA alltså ;)

2009-04-22 @ 13:56:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0