Snart 5 månader senare...

... har jag äntligen hittat en motsvarighet till vaniljlatte!! Som visserligen är "latte" med vanilj och kanel men med det karakteristika stenhårda skummet som all kaffe med mjölk har här. De hade t.o.m. mocca cappuchino, och hade bemödat sig med chokladsåslatteart på ett inte allt för stenhårt skum. Jag blev glad ända in i själen. (Kvaliteten kan man ju ifrågasätta men den smakade gott och såg bra ut och då är jag nöjd!)

Just nu sitter jag och väntar på att sticka i väg till skolan. Vi har fått eftermiddagspass och börjar inte förrän vid två (nu är klockan kvart i tolv här). Jag har försökt mig på att skissa upp en ny bild av den som blev förstörd men det går inget bra så jag ska försöka restaurera den andra.

Kan också nämna att jag och Cathrine var och dansade i går! Ritmos Brasilieros, verkligen jättejättekul men jag är så SVENSK och kan inte röra på höfterna det minsta. Jag såg ut som en militär på marsch medan de andra latinochicksen bara seglade runt. Vi ska vara med på ett pass i Carasco också (det område där Cathrine bor) på lördag och får se om det är lite fler folk, första gången var det bara jag och Cathrine och i går var det lyckligtvis två tjejer till.

Mer om det sen!
Hasta luego

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0