fastkedjad vid mitt ritblock

16e juni blir dagen ni alla väntat på - då landar vi på Arlanda! ;)
Oscar var och bokade om biljetterna i går och det funkade finfint, det verkar till och med som att vi inte behöver betala något extra! Och vi får checka in två bagage var också, 23 kg i varje. Super! Kanske ska slå till på en extra resväska?

Helgen blev en riktig flopp. I lördags skulle vi ju gå och dansa, jag hade väntat hela dagen men när vi kom fram till Carasco märkte Oscar att han glömt lappen med adressen hemma (och jag hade inte hört namnet på den) så det var bara att åka hem igen och missa allt... Och i söndags hörde vi massa trummor ett par kvarter från oss, och tänkte att det var tidigt alla börjar öva inför karnevalen igen. När vi gick hem till Glinka såg vi sjukt mycket folk på Rivera, och när vi kom fram frågade hon var vi hållit hus. Det visade sig att höstens karneval hade tågat längs Rivera (alltså gatan där Glinka bor) och vi hade suttit hemma och tråkat och missat allting. Det var depp. Det känns som att allt jag gör är att sitta hemma och måla och måla och måla och missar allt som händer och om ett par veckor kommer jag vara i Sverige och bara minnas mina akrylfärger och sotiga sudd.

Men nästa helg åker vi över till Argentina! Så nu händer det något kul i alla fall! Vi ska till Córdoba, sen vidare mot antingen Santiago i Chile eller upp mot Bolivianska gränsen och besöka lite bergsbyar. Vi kommer antagligen bestämma oss när vi är i Córdoba eftersom det är en ohyggligt lång bussresa upp norrut, det skulle ta typ 3 dygn bara att sitta i en buss.

I kväll ska vi till Glinka och se andra Kill Bill-filmen. Vi kanske till och med orkar baka kanelbullar!

Chau!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0